Göteborg

Var i kära Götet igår. En heldag med tidig upstigning (04.50) och hemkomst vid 22.00, som sedan spenderades i mycket trevlig sällskäp.

Vi åt framför allt väldigt mycket och gott hela dagen. Handlade en del, mest till Lovis faktiskt, men inte så mycket som jag önskat. Mina skattepengar kom nämligen nu idag och inte igår....

Vi hann i varje fall (trots en del långa matstopp) med att gå i Haga, själva stan och så det obligatoriska 5:an.



Vi var så mätta (ätit hotellfrukost) när det var dags för fika att det inte blev någon kanelbulle, men makalöst stora är dom!

Var på banken och kom nästan ihop mig med en av Göteborgs alkisar. Särskilt irriterad var han på min NK-kasse. Att innehållet inte kostade mer än en bråkdel av vad han konsumerar i sprit per dag orkade jag inte med att säga.
Till vår stora glädje var han inte kvar utanför när bankärendet var färdigt....

Ja, sen gick vi runt, runt runt. Orkade inte titta ordentligt på saker och ting till slut, det blev mer taktil shopping - vi fingrade bara på kläder mm, köpte ingenting.

Trötta fötter satte sig sedan på kvällen i första klass och for hem.

Och första klass är lite kul. Inget spring på hela resan, inte ens konduktören kom in efter att han stämplat biljeten!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud va gött å bryta vardagen men shopping i Götet! Blir lite avis faktiskt ;)

2010-12-10 @ 10:00:40
URL: http://mylifemymove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0