Hankö

Jag tar tillbaka allt ont jag sagt om norskarnas julbord! Allt!

Magiskt vacker plats, underbara sällskapsrum med eldstäder så stora att man kunde stå i dom. Och så maten.... Jag åt, åt och åt.
Skinka, korv, rökt kött, havskräftor, ½ hummer (!), den godaste ris a la maltan någonsin... Det fanns allt! Så himla gott, och så fint allting.

Smolket i bägaren är ju att de är givmilda de där norskarna På vårt bord stod det 12 öl och tre flaskor vin. Vi var åtta vid bordet och en var gravid så vi var egentligen bara sju som delade på detta. Och sitter man länge hinner man dricka en del, för bjudsprit lämnar man ju inte kvar.

Till dansen spädde jag på med några drinkar, så vid midnatt var det dags för mig att krypa (jo, jag kunde gå) till sängs. Klenbenet är inte van att parta hårt.

Mår därför inget vidare idag. Har druckit några liter vatten och ska fortsätta med vatten resten av kvällen. Men roligt hade vi!

Imorse vid frukosten talade jag om för Martin att han sent i går lovade mig att vi ska skaffa städhjälp hemma. Det visade sig då att att andra äkta män också lovat sina fruar en massa under rusdryckernas givmildhet. C berättade för maken att hon blivit lovad en bil och ett tredje barn. Han blev påtagligt blek. Särskilt som C berättade hur rummen i huset ska fördelas när den lille anländer, planen var helt klar.

Behöver jag säga att Martin är glad att han "bara" lovade städhjälp? Hahaha!

Kommentarer
Postat av: K

Hehe. :)

2010-12-04 @ 19:37:58
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0