Julgranar

Lugnt på jobbet ikväll så jag gick till förrådet och hämtade vår julgran. Den lyser så fint nu. Vi klädde den gemensamt, utan glögg i lysrörsljus. Tack och lov för nattsläckningen kl 21, då blev det lite stämning....

Här hemma fick jag flytta vår julgran ur garageporten (den hade vält) innan jag kunde köra in bilen. Martin och några av barnen hade varit ute och huggit vår idag.

Den ser liten och klen ut. Fast jag har ju förmågan att välja granar som ser lagom ut i skogen men som sen inte går in i vårt vardagsrum utan att sekatören måste hämtas och frisering av stora mått tar vid.

Den blir säkert bra, men lite glitter, kulor och ljus.



Ska ta mod till mig nåt år och ha en i amerikans stil. Det är lite fräckt, inte så där svenskt måttfullt. Dom har verkligen inte mottot Less is more!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra med granen på jobbet så jag får lite ledljus under nätterna till veckan och i jul ;) Mysigt för sjuklingarna med. =)

2010-12-12 @ 00:42:03
URL: http://mylifemymove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0