Stora mysdagen

Dan före doppare-dan.

Har allt under kontroll (som jag tror, om jag glömt något hoppas jag att det inte rör sig om något som måste handlas! Alternativt att jag inte kommer på det alls).
Myser nu i köket med kaffekopp och julradio.

Om en liten stund ska vi göra oss fina och åka till min mormor och äta frukost. Hennes risgrynsgröt är godast på jorden.
Hon har passerat 90-strecket så det var lite oroligt jag la fram förfrågan om att få tigga till mig gröt idag. Men vi var absolut välkomna, och gröt skulle hon självklart koka till oss!

Hur kommer det sig att de äldre kan göra vissa maträtter så de blir magiska? Min gröt är jättegod men inte som mormors. Fast jag sett henne koka den hundra gånger och gör precis som hon, så blir den inte lik.

Skitsamma! Idag ska vi njuta av gröten, flickorna och jag, Martin jobbar....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0