Tredje advent

Arbete avklarat. Bråkat rejält med en patient idag. En sån där speciell Mava patient. De kan suga energi vissa av dom, helt klart.
Medan jag käftade med honom lyckades hans demente sänggranne sätta sig bakochfram på toaletten. Det är vid de studerna jag funderar på att byta arbete - på riktigt.

Hemma var maten klar. Trevligt. Tre barn åt smörgås, fast jag klagar inte när maken lagat mat. Jag blev ju mätt =)
Lite roligt var det iofs när tredje barnet kom hem lite sent och alla hade ätit. Hon tog en tugga och frågade sen:
- Vem har lagat mat idag?!
- Pappa, svarade jag.
- Du får också ta smörgås om du vill, säger en ödmjuk far.

Det händer faktiskt aldrig när jag lagar mat, måste jag stolt erkänna!

Nu bestyras det som mest med förberedelse inför morgondagens luciatåg. Med Linn i spetsen. Linnet ska strykas, ljusen har packats, det röda bandet bränt i kanterna så det inte fnasar sig.

Hu jeda mig, nu är de vita långkalsongerna bort. Bäst att gå och leta!

Kommentarer
Postat av: K

Dissa patienter...voj voj. Är soctant imorgon, vi får väl se hur läget är. Iii. :-o

2010-12-12 @ 19:39:45
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0