VIP-gäst

Väljer att se det så. Man kan använda uttrycket snyltgäst men det låter ju inte så trevligt.

Den här julavslutningen var för musikklassens familjer.

Hoppsan. Min flicka går i bild, så var det ja. Fast nu för tiden får vi ingen skriflig information hemskickad. Flickebarnet ska själv informera oss om vad som händer i skolan. Och nu sa hon att vi var välkomna på julshow i skolans aula. Då gick ju vi dit, förstås.
Nu var ju detta väldigt trevligt och mysigt på alla sätt och vis! Dom är så unga och redan så duktiga, det kommer finnas underlag till Idol i evigheter.  

Eftersom flera av Julias vänner går i musikklassen så börjar jag allt mer se det som att vi var där som vänner. Flera av de där tjejerna har ju trots allt varit övernattande gäster här sedan de var ca 7 år.

Så om ingen sparkar ut mig tänker jag faktiskt göra om det nästa år igen. Kolla utvecklingen, se om de lär sig något.

För bildklassen gör ingen julavslutning. Så jag tänker snylta på mina barns kompisars avslutningar. Fast som särskilt inbjuden då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0