Blodsmak

Jag Hatar Snö.

Har hackat utanför stalldörren så den går att öppna ordentligt. (Hackandet i den frusna marken skickade fina stötar upp i axlarna så där är jag bra öm nu). Jag har lyft packad snö tills det kom blodsmak i munnen och jag har inte ens gjort hälften.

Jag vill ha snöfattiga vintrar med barfrost. Det här är det värsta jag vet - alla kategorier.



Från köksdörr till stalldörr är det 45 meter (vi mätte när vi la ner vatten för 3 år sedan). Jag har skottat 20 m och är helt färdig. I drivorna är det över 80 cm djupt.

Just nu önskar jag mig en villa i samhället där det är tre meters garageinfart och en liten väg till brevlådan. För er som aldrig varit här kan tilläggas att vi har en lika lång väg till, som går till garaget. (Men Martin tog det värsta på den igår, den blir inte lika igendriven heller).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0