Frusen

Får inte upp ordentlig värme här inne. Något är fel - igen - på vårt värmesystem.

Snön faller utanför fönstret och jag tror jag blir galen. Har inte sett så här mycket snö på gården sedan vi flyttade hit 2001.
Det har heller aldrig varit så kallt så länge. Några köldknäppar någon dag så där men i år är det helt otroligt. Nu är det -14, fast att det brukar vara lite mildare när det snöar vanligtvis. Fast i morse var det ju -24....


Lovis håller värmen genom att springa runt och leka, själv har jag stått i pannrummet och målat min trälåda (det var varmt och skönt).
Kaffe får det bli. Och så en dammsugning på det sen. Jag har märkt att det inte bara blir rent, kroppen blir varm + att den blåser ut massa varm luft också! Kanske kan kalla den (dammsugare) kinderägget, hahaha.

Nej, det var ett falskt skratt, jag är faktiskt deppig nu. Och kall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0