Höga höjder...

Här hemma förvaras de stora flickornas nagellack i en liten korg högst upp i badrumsskåpet. Och det är högt. Jag måste sträcka mig för att nå dit upp.

(Jag förvarar dem högt efter en incident för ca elva år sedan när jag hittade Julia med rödmålade ben, en hel flaska klarrött hade gått åt. Hon hade målat hela benen...  Jag var livrädd att hon skulle få en chock av all remover jag skrubbade henne med, hon var ju så liten!)

Ändå hittar jag Lovis här vid köksbordet med tre flaskor.... Duktig har hon varit, lagt papper under varje flaska och när jag kom in i köket sa hon;

- Vad bra att du kom, nu får du hjälpa mig att måla!

Jag förstår inte hur det gick till. Även om hon stått på handfatet borde hon inte ha nått. Men barn.... Ja, de klarar allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0