Jag och sport

Får förklara mig. En anonym (vanligtvis min bror =)) undrade när jag började se sport.

Jag har alltid älskat att titta på skidsport. Såg nästan alltid på friidrott också förr i tiden, innan jag träffade sporthataren och gifte mig med honom. Kan säga att han sov gott i går när Anja tog sin medalj och när Kalla tog sitt guld, och jag och två flickor stod i soffan och skrek,  sa ha i från köket:

- Vad bra, vad gör hon?

När jag låg med värkar och födde Julia, tror det var VM, gick femmilen. Orkade inte under några som helst omständigheter sitta i dagrummet men följde det i radion. Hela dagen.

Genom åren har mitt sporttittande tunnats ut. Mycket pga barn som inte vill se sport och om jag ändå tittat har jag blivit störd. Konstant störd i typ 13 år. Då har jag tyckt att det varit bättre att inte börja följa vasaloppet eller andra längre arrangemang.

Däremot vill jag inte utöva sport. Inte någon alls.

Ikväll blir det TV krig. Jag vill ( läs SKA) se OS, Martin vill se film. Hmmm. Det blir säkert skilda soffor ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejja maria

2010-02-19 @ 19:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0