*Snark*

Jag Är Så Trött.

En dag kvar, personalbrist även imorgon, roligt att veta redan på förhand att jag kommer snubbla ut från avdelningen imorgon med.

En gammal dam tittade skarpögt på mig under en vårdplanering idag och sa sedan:

- Sovit dåligt inatt lilla vän?

Och tyvärr är det så. Hårt arbete får mig inte att sova gott, jag tänker på tusen och åter tusen saker på nätterna. Kanske för att vårt jobb många gånger drabbar psykiskt. hade jag kroppsarbetat (tex grävt diken med spade) kanske jag sovit bättre.

Men nu lyser sömnbristen i hela ansiktet. Blanka ögon och skuggor under ögonen. Och gissa vem som var och tog kort till ny arbetslegitimation idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0