Gammalt recept...

....ny användare.

Kom av någon oförklarlig anledning på att jag skulle mjölkstuva makaroner på riktigt till middag idag. Koka dom i mjölk.

Just nu tror jag att det blir mjölk och smörgås till middag, av två skäl:

* Istället för åtta minuter tar det viss helt plötsligt 30 minuter att koka makaronerna (varför?)

* Jag tror verkligen att det redan (efter 10 minuter) är kolsvart i botten på grytan trots låg temperatur.

Varför fuskstuvade jag inte som jag brukar!!!??? Hjärnsläpp....

Kommentarer
Postat av: Madelene

Men att koka dom i mjölk trodde jag var "fuskstuvning"...

jag gör alltid riktig stuvning och har på dom, så mkt lättare och skitgott med stekt salt fläsk till! =)

2010-01-13 @ 17:56:19
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Anonym

för att det är godare, odiskutabelt, att koka dem i mjölk

2010-01-13 @ 18:54:28
Postat av: Kusinen...

Stuva dom med mjölk från början.

Häll i lite kallt vatten i botten på grytan innan du häller i mjölken, så bränner du ALDRIG mjölk i en gryta... vattnet ska kokas med alltså... fråga mig inte varför men funkar o har gjort i alla år!

2010-01-13 @ 20:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0