Lappat

Har irriterat mig på att slänga barnkläder med litet hål på. När 98% av plagget faktiskt är mer än ok fortfarande. Så slog det mig:
Jag har ju en symaskin! (Tack mormor!).

Sagt och gjort. Upp med maskinen, i med tråd. I ett huj var lapparna klippta och byxorna i maskinen.

Hm.

Vad små Lovis byxor är. Vad svårt det var att vända... En lapp är på plats men det tunnslitna knät på andra benet väntar jag med. Det var marigare än på mina egna byxor, (på slutet av 80-talet då det helst skulle vara mer lappar än originaltyg på jeansen), det fanns lite utrymme att vrida tyget utan att sy ihop själva byxbenet.

Men Lovis har nu sina favoritjeans ett tag till och har som bonus fått ett par jeansshorts. (Tog lappar från hennes urväxta).

Hon tyckte det var häftigt att hennes korta byxor kunde bli riktiga kortbyxor istället. Så något har vi väl lärt oss både hon och jag.

Hon: Det går att återanvända
Jag: Måste köpa textillim till nästa gång små kläder ska lappas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0