Söndags-ångest

Så var det söndag (konstaterade jag nog redan i förra inlägget men det blir verkligare och verkligare för varje timme).

Haft vänner här som vi inte sett på länge - kul att ni kom så vi fick se er! Kanske inte måste gå över halvåret mellan gångerna.....

Hur som helst. Jobb imorgon kväll. Är lite osäker på om jag har dagis åt lillsnurran.... Hade ingen kalender för nya året när vi gick på lov så jag vet inte hur det var sagt. Är rädd att jag trodde at Martin var ledig imorgon. Får göra ett sånt där pinsamt telefonsamtal imorgon. (Nollkoll-morsan...)

Lovis behöver i alla händelser komma till dagis. Sista dagarna har hon varit helt oregerlig här hemma. Ska bli lite skönt att lämna bort henne (missförstå mig inte, älskar henne högt men dessa veckor har tärt på oss båda, hon vill nog bli av med mig med).

Trots det känns det lite småtrist att gå till jobbet. Fast jag vet att det går över när jag väl drar igång. Jag gillar ju mitt jobb.
Men nu tar jag ett litet glas rött och låtsas att ledigheten är flera veckor till..... (Med tanke på hur jag mådde på nyårsdagen kan jag inte begripa att det fanns något vin kvar. Kändes som jag tömt systembolaget.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0