Trött

Två dagar på jobbet, två kvar.

De här två dagarna har varit... inte alls kul att jobba. Imorse låg jag en god stund med blytunga ögonlock och tänkte: Jag går inte dit, till det där dårhuset, någonsin mer i hela livet!!!

Självklart åkte jag. De där gångerna när jag hatar mitt jobb inser jag att jag tycker mycket om mina arbetskamrater ändå. Och om jag uteblir så saknas jag! Då får de för mycket att göra och då lider jag med dom.(Att jag blir saknad beror på att jag i två dagar har varit samordnare och hälften av våra patienter har varit i behov av en sådan).

Nu har jag haft tre (!) vårdplaningar på två dagar och kallat till ytterligare en idag. Men den får en kollega ta imorgon, själv hoppas jag på egen grupp, rond och sprutor.

Telefon, vårdplaner och inskrivningsmeddelanden står mig upp i halsen och om jag måste logga in i det dataprogram som sammanför landsting och kommun imorgon så spyr jag.

Nu blir det Midsomer i sängen och jag sätter en peng på att jag kommer somna med ett olöst mord på näthinnan.

Kommentarer
Postat av: K

Jobbar vi ihop idag???

2010-01-14 @ 10:08:44
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0