Härlig dag

På förmiddagen shopping på stora outlet´en i Tanumstrand. Fyndade där ett par jeans för en hundring (tack LCHF för viktminskningen!) och en skolväska till Julia (Converse, halva priset, tack för det barnbidraget!)

Sen en lång lunch på stranden, med bad för en del av familjen (alla utom jag), sol och bokläsning (bara jag det senare).

Efter detta avnjöt vi sveriges godaste pizza på Berits i Fjällbacka. Barnen tog sedan glass, Martin en kall och jag en kaffe på bryggan.
Helt magiskt. Vindstilla, blankt hav och barn som inte gjorde allt för att ramla i plurret. Lovis var ganska upprörd en stund att det inte fans räcke på bryggan. Det är ju farligt att ha det på detta viset!
Att bryggor är till för båtar i första hand och människor i andra tog hon ingalunda någon hänsyn till.

På hemvägen repade jag fälgarna på bilen mot en stenkant.
Tittade lite på Martin och kontrollerade om symtom på hjärnblödning eller hjärtinfarkt skulle uppstå men han tog det bra, särskilt som jag repade båda fälgarna på höger sida.... Själv bryr jag mig inte ett dyft om plåt (aluminium).

Väl hemma på campingen hade vi premiär med vår nyinköpta volleyboll på den nya banan här på campingen, ruggigt roligt med alla våra egna och ett gäng andras ungar. Blir ändå lite fundersam på vart alla andra vuxna befinner sig.

Nu först är Liten på väg i säng. De stora kvällsbadar. Livet är bra härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0