Helt ok

Regnet har öst ner hela dagen, helt otroligt. Inte lite som kommer!

Vi hade tur och fick in Lovis till en kompis, sen for Martin och jag och storhandlade mat tillsammans, ta mig tusan för första gången på fem år.
Var riktigt härligt att gå där bland hyllorna med mjölk och grönsaker och kunna tänka samtidigt, jag har enkla nöjen sedan barnen kom.
(Nu är det påfyllt i förråden så vi säkert klarar oss ett par dagar.... Det går åt en hel del mat när det ska ätas frukost, lunch och middag här hemma varje dag, jag ska värdera skolmaten högre i fortsättningen).

Vi tog med Lovis kompis hem sedan så hon har lekt heeeela dagen, inte en minuts rastlöshet i regnovädret som dränker oss långsamt.

Nu är det kvällsmys. Julia och en kompis ska tälta inne på logen, Julias nya tält är vattentätt till 1000 mm men det kan det ju lätt komma på en natt verkar det som... Jag avundas dem nästan, tror det är urmysigt att tälta på höloftet. Kanske ska haka på?

Nä, jag ska tända lite mysljus. Ta en smutt med vin. För hur det än är så är det riktig semester sådana här regndagar. Inga krav på badstränder, grillkvällar, trädgårdspyssel eller stortvätt. Det är helt ok att bara vara en stund, mitt i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0