Lagen om alltings...

....djävlighet har rått sedan jag klev ut från arbetet (som var hur bra som helst idag).

Efter att jag passerat grinden till parkeringen och började hissa upp min sidoruta small den som själva f-n i dörren och rutan stannade, 10 cm kvar upp.
*Grin*
Detta har hänt på passagerarsidan oxå en gång. På just den här modellen provade de plastdetaljer i fönsterhissarn vilken förstås inte fungerar. Detta vet Golf om, men betalar dom? Nej, 1100 pix mindre i semesterkassan således....

Svor en lång harang över detta, åkte sedan till mataffären och det besöket löpte fint.

Sen in i presentbutiken, hällde ut mynt över disken (klassinsamling) och fixade två fina presenter till Linns fröknar.
Halvvägs hem ramlade rutan ner helt. Lite blåsigt.

Väl hemma (efter dagishämtning) inser jag att plånboken ligger kvar i presentbutiken. Najs.

Martin meddelar i samma veva att han blir rätt mycket försenad hem.

Jag märkte också att grannflickan tog studenten idag (med den fina vinken blå och gula ballonger i björkar runt deras farstukvist) vilket jag trodde hon gjorde nästa år.
Åter till presentbutiken och fixa ännu en present (samt ta med plånboken som jag ringt och kontrollerat att den verkligen var där...).

Lovis ville självklart med och blodtrycket steg i takt med bruset från bilrutan och Lovis sång i baksätet, högt och ljudligt för att överrösta bruset:
- Vi har fått en konstig ko, med konstiga små horn...!!! (Mamma Mu-tema på dagis sätter sina spår).

Nu har jag noga kontrollerat - plånboken är hemma. Ingen mer biltur ikväll.

Nu ska jag börja grilla tills Martin kommer hem med ett stycke mormor. Imorgon skolavslutning.

("Gud, hör min bön")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0