Tidigt besök

Av någon anledning var jag uppe i tid idag och stod och gjorde kaffe när jag såg lastbilen. Färgerna var vid första anblicken ganska lik den Martin har på jobbet så jag tänkte först att han glömt något här hemma.

Sen såg jag en främmande man. Med en bunt papper i näven och insåg att det var leverands, hit till oss.

Jag är aldrig så där piffigt snygg som dom är i tv när sånt här händer. Inte så välklädd heller. Mer håret åt alla håll, sömnen kvar i ögonen och iförd en rosa morgonrock gick jag ut för att möta honom (ville inte ha upp Lovis).

Den främmande mannen berättade glatt att han pratat med Martin på morgonkvisten. Men Martin hade minsann inte ringt och förvarnat mig! Då hade jag åtminstånde varit klädd! Någon kommer få fan för det här...

Men nu har vi våra solpaneler hemma. Eller solfångare, vet inte exakt benämning på denna smarta uppfinning.
I reklamen står det att "Det kommer synas att ni har miljöns bästa fastsatt på taket".

Känns ju bra om någon tror att vi plötsligt blivit miljöfreak - vi sätter ju liksom upp dom av ren bekvämlighet, för att slippa elda på sommaren.... Fast den här sommaren får vi nog inte njuta så mycket av dom, vår nya rörmockare kommer inte och installerar förrän efter semestrarna. (Men det vet vi så vi väntar inte, inte än)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0