Vin löser allt?

Eller Martin och mormor.

Alla goda ting hände efter vinet (som jag lyckades hitta hos grannen) men det är nog den mänskliga inblandningen som gjorde kvällen ändå.

Efter mat och vin tog jag på mig bra skor och gick min runda. Mormor cyklade med liten och Martin tog sig an min dörrsida med nerhasad ruta. (Han är snart klar, muttrade lite åt mig "att det här blir dyrt för dig du...!". Jag förstår inte alls vad han menar, i nöd och lust var det väl sagt, eller?)

Väl hemma från promenaden behövde jag bara borsta små tänder för:
- Mormor ska läsa för mig!

Så gärna min ängel!

Känns som en barnledig kväll helt enkelt. Fast alla är hemma.

(Oj, nu kom Julia in och sa att Martin börjat om i dörren, hissen fungerade men inte centrallåset. Ajaj, jag kommer få läsa sagor hela sommaren för det här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0