Årets första...

Kunde inte låta bli att pilla lite i rabatten uppe vid uthusväggen. Jag som struntade i att höststäda i fjol såg att några tappra krokusar var på väg under allt det gamla och vissna, så det var tvunget att tas bort.

Fick då även se en liten, men ack så livskraftig, liten tuss med brännässlor. Då den var liten grävde jag in fingrarna under den, utan handskar givetvis, och drog med mig decimeterlånga rötter. Tillfredställelsen var enorm tills straffet kom.

Det sticker och bränner som eld i alla fingrarna nu. Får helt enkelt skylla mig själv, borde ju ha lärt mig vid det här laget att de små rackarna gör minst lika ont som de stora plantorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0