Dålig koll

Att bege sig till Bergvik idag var ju inte så lyckat. Redan på parkeringen kändes det som ett kamikaze-uppdrag att överhuvudtaget hitta en ruta att ställa bilen.

Tydligen har jag någonstans i min nu ner-varvade hjärna glömt bort att det är lönings-helg. Tanken att ta en lunch på IKEA dödade jag lika snabbt som man slår ihjäl mygg på överarmen.

Prinsen är i varje fall i hamn. Något har f.ö hänt med Barbie i största allmänhet. Det finns bara ett fåtal tillbehör som inte har med kläder att göra och hederliga Pappor fanns inte alls!
Så denna pappa-prins är från Disney. Inte särskilt vacker, men en prins. Han var billig, vilket var orsaken till att jag förflyttade mig ner till nästa köpområde för att komplettera med något annat.

Jag struntade i det kan jag väl säga. Efter fem minuters försök att promenera fram i mittgången och blivit knuffad hit och dit tog jag mig snabbt ut genom närmaste dörr och åkte hem. Ganska upprörd då jag (utan mat i magen) stod i tio minuters bilkö ut från parkeringen.....

Har nu lovat mig själv att hålla ordning på de där löningsdagarna. Aldrig mer att jag åker dit när hela värmland ska göra över med sina pengar - det var ta mig sjutton som vid jul!

Kan tillägga att jag nu har en kebab-sallad i magen, inköpt på den lokala pizzerian där jag var den enda kunden så här mitt på dagen (alla andra var väl på Bergvik!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0