Likt en åsna mellan hötappparna..

Jag har ett delikat problem här hemma. Jag går som en åsna och försöker välja vilken syssla jag först ska utföra här hemma i mitt tomma hus.

Städa, sätta några fröer, tvätta, läsa nya fina boken, laga middag till bara mig, putsa fönster eller stå på huvudet mot ytterväggen? Jag kan göra vad jag vill (!) utan att någon ropar eller avbryter mig på annat sätt.

Kanske kommer jag gå runt här i tre dagar utan att komma till skott med något av allt det jag sett fram emot att göra i flera månader.
Kanske låter konstigt men jag gilla att städa när jag är själv, det är enda gången det är städat överallt samtidigt. När familjen är hemma händer det saker bakom ryggen och vips är där någon pärlplatta, barbie, läxbok eller tröja på fel ställe.

Tror jag får sätta mig med kaffet först och skriva en strukturerad lista. Det kanske tar en timme eller två, spelar ingen roll, ingen kommer se det ändå, hihihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0