Själv

Jag kommer vara själv hemma under helgen. SJÄLV.

Inte ensam. Ensam för mig är ickevald självtid. Ensam är negativt. Jag ska vara själv - ett mycket positivt laddat ord för mig som har någon i öronen jämt.

Jag trivs med mig själv som sällskap, har alltid gjort. Inte jämt givetvis, jag tror man måste ha ett socialt umgänge för att kunna njuta av egentid.

Julia är likadan. Dyker det upp tillfälle att få vara själv hemma så tar hon gärna den. Men så har jag ju då tre stycken boende här hemma som har fobi för att umgås med sig själva.

Men de ska få njuta av samvaro i fjällen under helgen medan jag ska njuta fullt ut i ett tyst hus. Själv. Me, myself and I.

(Undrar hur många böcker jag behöver? Fyra dagar minus två arbetsdagar = fyra kvällar och två heldagar....Hmmm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0