Vänner

En gammal god vän kommer hem till Vel-Majan (jag) om en stund.

Vi pratade om att hon skulle komma och hålla mig sällskap med något gott att äta och dricka, översovning, medan min familj var borta, för ganska länge sen.

Under veckan var jag trött, hade massa planer på vad jag skulle hinna med och lämnade återbud. Som den goda vän hon är förstod hon att jag var i stort behov av att vara själv, helt själv, ett tag.

Tack och lov är ju då detta en vän som känner mig väl, så hon stod i ett sorts Standby-läge (hon visste bättre än mig hur snabbt min eremit-lusta skulle gå över). 

Hon kommer ikväll och vi ska ha det riktigt tjejmysigt.

Äta bakad potatis med räkröra, vitt vin står i kylen.

Äta efterrätt, liten kladdkaka står här och gottar till sig.

Mysa i soffan med chips och godis, rödvin ligger på hyllan och det finns tillräckligt för att vi ska kunna ha fyllda glas så länge vi kan sitta upprätt. 

Det ska bli riktigt mysigt med sällskap, här är så tyst. Men jag har inte satt på radion än, jag njuter fortfarande lite!

   


Mmmmmm....... Gott! Det blir lite fredagsmys ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0