Barn är barn

Eller inte.

Inga av mina barn har varit intresserade av barnmenyer särskilt högt upp i åldern.

Tänkte bjuda mitt lilla barn på en sån där billig maträtt på IKEA. Icke.

Ytterfilé med pommesfrites, det skulle hon ha. Fast glassen efteråt var ju okey förstås. Så har Julia och Linn varit också.
De har ätit från vuxenmenyn från de var ca fem år. Fast inte så mycket av det som varit på tallriken.

Små gormander är dom de små liven och jag klandrar dom inte. Jag menar - jag vill själv inte ha något från barnmenyn (även om de skulle ha serverats i större format).

Barnmat ute är oftast lite trist kryddat, trist upplagt, och en trist maträtt från början. Köttbullar, pannkaka och korv har de i regel fått både hemma och på dagis så det räcker.

Tycker det skulle vara standard på alla restauranger att barn kan beställa in en mindre portion för mindre pris av ordinarie meny, det går sällan. Tyvärr. Vilket resulterar i att besöket blir dyrt och mycket mat blir slängd i onödan.

Men mina ungar älskar att äta ute och få välja mat helt själva. Önskar jag hade möjlighet att bjuda ut dom lite oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0