Blommor och bin

Härom morgonen när Lovis låg brevid mig i sängen utbrast hon:

-Jag vill inte bli stor och få magen uppskuren med kniv!

Jag vaknade till i hjärnan väldigt fort och brådstörtat, vad i hela friden...?

- Men varför ska någon skära upp magen på dig?, undrar jag ju förstås.

- Om jag ska bli mamma, då skär dom ju upp magen så bebisen kommer ut, svarar hon med stora ögon, fyllda av fasa.

Två i vår närhet har fått barn med just kejsarsnitt så om jag tänkt efter så hade jag kunnat ana att frågor i ämnet skulle dyka upp. Tog mod till mig för att berätta andra sanningar för mitt barn:

- Men min mage har ingen skurit i med kniv...

- Hur kom vi ut då!?, undrar Lovis

- Ni kom ut från min springa, säger jag lite försiktigt.

Det är sen tyst väldigt, väldigt länge där på Martins sida.

- Jag ska inte ha några barn, kommer det bestämt från kudden bredvid. Sen gled hon ur sängen och försvann.

Tror faktiskt inte att jag gjorde saken bättre alls.

Kommentarer
Postat av: K

Jag DÖR. Ha ha ha ha haaaaaaaaa!!!

2010-11-06 @ 14:03:01
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Madelene

Vart finns GILLA-knappen på bloggar??? =D

2010-11-07 @ 17:07:45
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0