"Det inte tjuven har tagit..."

Min mamma lärde mig "Det inte tjuven har tagit - det får man tillbaka" (och jag lägger till "även om man kan få vänta jäkligt länge ibland!).

Jag har varit övertygad i flera dagar att jag har haft en tjuv i uthusen. Som tagit mina advenstljusstakar. Igår la jag till min kupévärmare till gärningen för den hittar jag inte heller.

En tjuv som gillar Markslöjd och fryser i bilen alltså. Martin sa igår att det kanske är den där superfönade propra damen som går förbi med sin hund ibland som råkat få det med sig.
Kände pulsen rusa och tänkte: "Jag ska nita KÄRRINGEN!"

Men nyss hittade jag mina stakar, på några gamla däck. Fast fläkten till bilen är fortfarande borta. Kanske hittar den imorgon?
Hoppas det för nu är det kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0