Ja, jag bryr mig inte!

Svinkallt och halv storm utanför huset.

Men vi har en ny panna som vi kan knöka in hur mycket björkved som helst utan att den kokar, så varmt och skönt är det i stugan. (Åh, minns de senaste åren med fasa och ångest, det där eviga kokandet!).

Kände mig ändå lite frusen nyss så jag värmde mig en glögg. Nu är jag mätt, varm och nöjd, för jag behöver inte gå ut mer idag. Inte imorgon heller om stormen tänker ta sig hit i större styrka (ledig i dagarna två).

Så jag planerar en kväll i soffan, med levande ljus och kanske liten glögg till som sängfösare.

Fast jag måste nog göra någon tur ut till tvättstugan lite då och då. Linn har visserligen lagt ner ett stort arbete där ute idag men mer tvätt återstår.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0