Kusin-fest

Vi har två små kusiner på övernattning (föräldrarna roar sig kungligt, hoppas jag).

De har sett på TV, ätit massor av godis, lekt, lekt och lekt ännu mer. Knappt sett till dom alls.

Nu sitter de och läger pärlplattor för fullt efter att ha klämt ner lite kvällsmat. Man får reda på en hel del om hur andra har det på kvällarna.

H:
- Vi äter aldrig sånt här till kvällsmat, vi äter pizza eller tacos! (Här blev det smörgås, flingor och mjölk, jag ska flytta hem till H, jag vill också ha pizza varenda dag).

Martin frågade sen vad de ska hitta på imorgon. Innan någon hann svara räckte jag upp handen och sa:

- Vi sover till klockan tio, minst!

H utbrister genast:

- Så länge kan inte jag sova, det går aldrig!

Nä. Trodde jag inte heller. Han är väl släkt med sin kusin Lovis som avskyr att sova efter sju. Eller nåt.

Om någon undrar om inte småtjejerna lagt sig i diskussionen kan jag bara säga att de fnissat sig igenom kvällen. Kommer inte mycket vettigt ur dom alls.

Eller jo, nu pratar dom om pojkar. Lovisa talar om sin kärlek Oliver nu. Fast han vill visst inte dansa. Måste sluta, det här börjar bli intressant. Min svägerska brukar visst flyga till Skåre emellanåt, måste höra mer skvaller om släkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0