Milstolpe

Lovis har två lösa tänder!

Från ena dagen till den andra, nu glappar plötsligt de två små i nederkäken. Lovis lycka har inga gränser, detta är stort!

- Åh, mamma, vi åker till doktorn och tar ut dom nu på en gång, bad Liten förut.

Hon blev grymt besviken när jag berättade att doktorn inte bryr sig om friska flickors lösa tänder, att dom ramlar ut själva när den stora, nya tanden kommer.

Inatt kommer hon nog inte sova. Hon kommer ligga och trycka på de stackars mjölktänderna för att sedan någon gång inatt skrämma livet ur mig med en blodig mun och  triumfleende på läpparna, ståendes precis vid mitt ansikte (jag har bilden helt klar framför mig).


Dax att bli tandfé igen då. Var ett tag sen. Minns när Julia och Linn hittade burken med sina mjölktänder (varför jag nu sparat på dom?).

- Mamma, finns inte tandfén?, undrade de med blanka ögon.

Fann mig snabbt och viskade högtidligt:

-Jovisst, detta får ni hålla jättehemligt. Det är JAG som är tandfén hos alla barn....

De köpte den vita lögnen i säkert ett år, himla skoj tyckte jag!


Kommentarer
Postat av: K

Aha, så DU är den mystiska damen som snor folks tänder?! ;)

2010-11-23 @ 16:53:39
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0