Planerings-dax

Nu finns det massor att tänka på igen.

På fredag bär det av till Norge, julbord och kalas. Var en trevlig tillställning i fjol samt att jag lärde mig att jag ska ha med matlåda att äta innan julbordet.
Svenskt och Norst julbord är ikke samme ting. Inte alls, inte gott. Men nu när jag vet det spelar det mindre roll, jag får packa ner något att äta och njuta av att vara bortrest med maken.

Är ju inte fy skam det!

Söndag blir det julbord igen, ett svenskt där jag planerar att slå personligt rekord i matintag. Vi åker, för första gången, vi i familjen, till Apertin. Ser jag fram emot mycket.
Det blir en mys, mys, mys kväll. Utan nubbar och annat som stökar till hjärnan...=)

Nästa vecka blir det sen lite jobb sen en tågtur till Göteborg för julklappshandling dagen lång. Samt umgänge med vänner. Den dagen ska mer gå i lyx än mys tänker jag mig.
Nu står mitt hopp att det inte kommer snö elller extrem kyla, för jag är livrädd att vårt tåg blir inställt, alt ännu värre - fast någonstans.

Så ska det planeras julafton. Blir en sån där stor och bullrig släkt-jul ser det ut som just nu. När det egentligen är för varmt, någon blir utan sittplats, udda tallrikar till maten men det i gengäld finns hög stämning och det är alldeles fantastiskt roligt.

Men det kräver ju lite planering nu. Olika packningar, klädslar, mat mm. Kärt besvär. Har bara roligheter att se fram emot.

Steg 1 inför detta:
Ner till kil idag och inhandla ögonbrynsfärg.
Steg 2:
Se till att raka benen, helst igår.

Kommentarer
Postat av: K

Göteborrrgggg!!! :D

2010-11-30 @ 10:58:04
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0