Rumsarrest

Vad ska man göra som mor? Som förälder?

Medan jag gjorde mig iordning för dagen stängde Lovis in sig med Klara (katten) på sitt rum. Att hon stängt dörren om sig tänkte jag inte så mycket på, det gör hon ofta. Att hon hade katten med sig in visste jag inte.

När jag sen går in för att se om hon har klätt på sig får jag en mindre chock. Lovis har varit inne på Julias rum, stulit en svart akvarellpenna och målat alla vita partier i Klaras ansikte svarta!

Jag skällde som en jag vet inte vad i några sekunder. Var sedan tvungen att skynda mig att utfärda rumsarrest tills det är dags att fara till dagis innan skrattet bubblade upp, katten ser för rolig ut!

Men man får ju inte göra så. Nästa gång kanske hon använder lackfärg. Eller en rakapparat.

Har tvättat bort det mesta på katten men, tja, hon är inte lik sig...


Borde tagit en bild innan tvättningen men ni ser ju att hon inte längre är kritvit som hon brukar. *Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0