Budapest!

Dags att ta itu med dag tvá.

Gárdagen var intensiv, en halvliter kaffe i termosmugg hőll mig i liv tills vi kom till Arvika i arla morgonstund.
Sen főljde en odramatisk resa utan ett enda missőde.

Val framme drog vi rakt ut pá stan főr lite shopping. Att rakna valuta har ar ingen lek. Főrst uppfattar jag allt som dyrt - sen blir det billigt nar jag lamnat butiken och raknat klart. Hoppas jag klarar det battre idag - vi ska besőka en stor saluhall, som ska ha ALLT.

Igár kváll var vi pá en restaurang med riddar-tema. Sir Lancelot. Soppan serverades i stora frallor, och kőttet kom ouppskuret in pá stora fat, bara att slafsa i sig med sked och kniv. Ordentligt omknutna med haklappar.

Gud, vad gott det var! Dom kan kőtt i det har landet, det har jag hunnit lara mig.

Under middagen blev vi underhállna av eldslukare och lite narrar. Till Martins stora főrtjusning kom en magdansős vid flera tillfallen och skakade rumpa mellan borden.
Han ska ge mig en kurs i magdans i julklapp. Kommer val ta ett ár eller tvá innan min stela rumpa klarar av att vickas i sidled, sen ytterligare en láng tid innan sjalva rullandet av hőfterna gár att genomfőra sá det blir nog dyrt főr honom!

Hotellet ar bra, riktigt bra. Varmt och skőnt pa rummet, extra kuddar (máste jag ha!), helt ok frukost, rent och fint. Enda smolket i bagaren ar att várt rum vetter mot en enorm trafik-knut. Det hőrs. Och utryckningsfordonens sirener i det har landet fár mig mer att tanka "Tinnitus!" an olycka.

Men nu ar det dags főr oss damer att gőra stan. Karlarna har redan dragit ivag till nágon fabrik eller vad det nu var.

Det blev ett inlagg iaf! Pá ett tangentbord som inte ar det minsta likt várt. Bilder kommer nar vi ar hemma igen, vill inte ha mina bilder pá nágon annans dator, fánigt kanske men, tja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0