Effektivitet

Borta bra men hemma bäst, eller hur man ska säga.

Hemma är inte sällan förknippat med en del arbete. Nu har vi iaf klippt gräset (sista gången för i år?), tvättat undan alla lakan och handukar och övrigt från vår lilla minisemester, ätit middag, fikat med svärföräldrar, tvagat och lagt liten flicka.

Phu.

Imorgon börjar min stenhårda arbetsvecka innan Budapest resan, Martin försvinner in i morgondimman för den obligatoriska Älgjakten. Heligt. Spännande. Eller som jag tycker, gott med köttet i övrigt skittråkigt.

Nej, jag och min make delar inte varandras intressen, inte i allt. Men vill han offra en semestervecka frysandes i en knäpptyst, älgtom skog så står inte jag ivägen.

Önskar bara att jag var en smula rikare. Då skulle jag ta flickorna och flyga till varmare stränder under jakten. Bara för att.... Det skulle vara himla gött!


Kommentarer
Postat av: K

Ses vi i veckan? Jobbar helg (som vanligt höhö) plus torskväll. KRÄM.

2010-10-11 @ 19:37:24
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0