Ännu en bra dag

Motvilliga barn släpades av sina mammor till värmlands museum idag. Vi var tre mammor som kände att det var otänkbart att sitta och frysa häcken av sig på en parkbänk med en för liten kaffe-termos. Så det fick bli inomhus aktivitet.

Men jösses vad kul ungarna hade! Visst, det var verkligen första gången Lovis gick in där men inte sista, detta ska jag minnas till regniga dagar.
Lunch-buffén och fikat var också riktigt bra (vet att det är viktigt för många....).

Väl hemma igen fick Lovisen hänga med storasyster till en kompis. Under den tiden grävde jag lite med min spade. Träden har kommit! Lycka.

Ena oxeln och persikoträdet är nere. Så bara (nä, stenig och överjävlig grävning men det är gjort nu, i efterhand är det lätt att glorifiera).
Har lite lätt ångest för fyra plinthål och en grop till sista oxel-trädet. Har visst valt att planera årets projekt i den del av trädgården som är fylld med sten. Många stenar. Små och stora.

Nåväl, nu är det kvällen och jag har gjort mig förtjänt av vinet i glaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0