Hemma!

Är bara inne en snabbis med matkassarna. Ska snart stick till dagis och hämta Liten. Idag kommer hon få en fin överraskning:

Börja ridskola kl 17.00 idag!

Jag kommer alldeles strax kvala in som Årets bästa mamma. Alla kategorier. Hon kommer inte ens märka att jag dubbelbokat mig och inte ens kommer vara med där, sänder en erfaren storasyster i mitt ställe att leda liten shettlandsponny runt, runt i en evighet.

Det är skönt det här med tredje baret. Inser att jag har en väldigt avslappnad och skön roll som mamma. Det hade varit fullkomligt otänkbart att sända Julia som femåring till ridskola ihop med en fjortonåring som "huvudman".
Jag är dessutom övertygad om att Lovis har en bättre barndom än sina äldre systrar tack vare detta. Hon får göra så mycket mer, så mycket tidigare.
Hon har fått prova sina egna ben och fått upptäcka världen på ett helt annat sätt än J och L. Inom rimliga gränser givetvis, hon har tex inte fått åka och bada själv än och häromdagen stod jag på en stege och berättade hur oerhört rädd jag var där uppe (3 meter) och Lovis sa med andan i halsen:

- Jag ska aldrig gå i stegar.....

Fokus på det som verkligen är farligt gäller numera =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0