Packning pågår

Imorgon far de iväg ifrån mig. Familjen åker och jag kommer glatt stå och vinka och tänka "egentid!", ett liv i lyx.

Sen åker jag och jobbar två pass och kommer sedan ha lätt panik redan på måndag eftermiddag, när jag öppnar ytterdörren och ingen finns hemma. Det vet jag redan nu, att tystnaden kommer bli mördande jobbig.

Det är ett fasligt packande och jag försöker verkligen att hålla mig undan. Men så kommer de vansinniga frågorna:
- Var finns det lakan? (Jo, de är väl gömda så ingen annan än jag hittar dom i garderoben...)
- Kanske ska ta båda hjälmarna med till Lovis? (Vaddå, har hon två huvuden plötsligt?)

Och sen överpackas det i absurdum. Jag reser gärna med minimal packning men när dessa ska ut och fara utan mig packas det som om de ska iväg på expedition ett par år i fjällen.

*Gäsp*

Känns skönt att veta att jag inte behöver gå runt i en fjällstuga och snubbla över alla grejer de har med sig. Men de kommer garanterat få en rolig resa och det unnar jag dom verkligen, bara jag slipper snön!

Kommentarer
Postat av: Linda

Känner igen det där... Kan oxå tycka de är gött när man vet att man ska vara själv i flera dagar men när dagarna väl är på plats njuter jag första dagen sedan får jag dårpippi och tvingar alla mina vänner att underhålla mig 24/7.

2011-04-03 @ 14:19:08
URL: http://mylifemymove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0