Små blir stora

Som blivande och nyförlöst förälder blir man överöst med information om graviditet, amning, första tiden, första åren, barnsäkra hemmet osv.
Vi som fick barn tätt hade dubletter av alla tänkbara viktiga informationshäften om precis allt man kunde tänkas undra om (utom den ännu icke skrivna boken som alla saknar : Pricken du ser ÄR: xxx, varför har ingen skrivit den? )

Nu är det dax igen. Information om vaccin mot livmoderhals cancer (mina barn lyckades just missa att få ingå i ordinarie vaccinationsprogram ang det), lilla mensboken och idag kom Tonårsparlören, om ungdomar och alkohol.

Jahapp.

Minns även alla små plastbitar man skulle samla på från blöjpaketen. Så kunde man få en liten skallra, en tunn filt eller handdocka. Tyckte av oklar anledning att det var värt besväret. 

Har Libresse något liknande? Samla vingar och få en bok, biobilett eller fritt bredband? Vi kommer samla och vinna alla premier i framtiden om så är fallet, vi är många flickor här.

*Suck*

Små barn, små bekymmer eller hur de säger. De närmaste åren kommer förmodligen ge mig kritvita hår av oro för allt som kan hända tjejerna ute i den stora världen, där inte jag får vara med längre.

För vad hjälper det att jag litar på dem och deras förstånd när det finns så många knäppgökar som kan skada dom?




Kommentarer
Postat av: K

Libresse borde ha ngt belöningssystem, för de tar fan ut hutlösa priser. Tyvärr är väl deras grejor också bäst. Själv kör jag på ICA:s egna, när jag inte är gravid vill säga. Hö hö hö.

2011-04-20 @ 07:33:33
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0