Börjat "boa"

Nej, jag är inte nära en förlossning, är inte ens gravid (och har ingen önskan om det heller).

Men imorse var den första riktiga morgonen med höstluft. Märkligt nog blev jag inte deprimerad, mer en känsla att jag måste fixa till lite inne.

Så Liten och jag for ner till brädgården, köpte färdigkapade MDF-skivor och har nu börjatkonstruera de efterlängtade sidoborden/hyllorna till soffan.

Vidare putsade jag fönstren i tv-rummet, tvättade sofföverdraget och flyttade lite prydnadssaker. Klart för tv kvällar. Jajjamensan.

Trots detta oerhörda arbete hann Liten och jag ut i skogen en sväng och på ganska kort tid (hon vill liksom inte gå runt i timtal som jag) fick vi ihop en försvarlig mängd kantareller (med tanke poå ytan som hann genomsökas).

Julia och jag rensade snabbt och glatt med undermeningen:

Detta blir gott i vinter!

Människan är och förblir en samlare, det är naturligt detta att fylla skafferiet inför vintern. Och ta in veden. Just det.

Det har vi visst inte gjort än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0