Hög nivå!

Ny favorit förra året, har minnesfragment att jag satt naglad i en solstol på kusten och läste del 1.

Nu är uppföljaren ute i pocket, men jag tror det är en vinst som läsare att ta dem i rätt ordning:

 

Man följer banditer och poliser i ett av världens knäppaste polisdistrikt, fantastiska personbeskrivningar och det var som att träffa gamla "vänner" när jag satte ögonen i tvåan häromdagen.
Författaren har jobbat som polis i distriktet under många år och har väl en del erfarenheter av att jobba i staden där alla vill vara, galna eller inte.

Det händer otroligt mycket hela tiden så det gäller att inte vara för trött när man läser, historier korsas och det är sanslöst bra ihopknutet vilket gör att Joseph Wambaugh från och med nu ligger på min absoluta topplista över böcker värda att läsa.

(P.s. Martin kom även han ihåg ettan, började direkt fråga om det var fortsättning om den där ammande polisen som tappade tjänstevapnet på toa när hon mjölkade ur på arbetstid mm, så den gjorde intryck även på honom).

Kommentarer
Postat av: K

Men tack Maria!! Wihoo vad najs med boktips, kändes häromdagen som jag läst det mesta på listorna... Alltid trivsamt med en bra bok.

2011-08-13 @ 09:53:41
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0