Klackarna i taket!

Och stortvätt.

Martin har farit iväg på mässa vilket känns utomordentligt bra. Jag har den vanan att storstäda sovrummet när han försvinner (nä, det dyker inte in någon annan där, kanske möjligen att Figaro njuter lite extra av sin stora plats).

Idag blev sovrumsfönstret putsat, bäddmadrassen tvättad (förhoppningsvis torr oxå, vi får se...) mattor skakade och golvet luktar ljuvligt av såpa citron!

Senare ikväll ska jag piffa mig själv med lukta gott på kroppen, gosig pyjamas och läsa extra länge. Lyx, lyx, lyx!

Nu händer det snart massor på en gång. Ny kanin på väg hit till Julia (fråga inte, det är för sorgligt alltihop med hennes kaniner, de bara dör hela tiden), och så kommer det en karl hit för att se på hästtransporten.

Han är en smula omständig denna man, han ska titta idag. Om han vill ha den ska han hämta imorgon. Jahaja. Jag har inget annat för mig än att passa upp en farbror eller? Och han bor inte nästgårds heller så han tillhör väl den där kategorin av folk som älskar att sitta i bilen.

Nå.

Skåpen är fulla i goda saker till både stort och smått, vinet ligger på kylning, grannfru på väg, barnen far som små solstrålar runt huset, solen skiner och jag är föräldraledig hela helgen.

Livet känns fantastiskt.

(Och du, äkta man om du loggar in här: Du är välkommen hem igen, snart längtar jag!)

Kommentarer
Postat av: K

Mysigt inlägg! <3 Framförallt det där med vin lät nice... :)

2011-08-18 @ 22:46:46
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: K

Mysigt inlägg! <3 Framförallt det där med vin lät nice... :)

2011-08-18 @ 22:47:11
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0