All in!

Nu är det Lucia, tomte-nissarna ska upp!



Vedspisen färdigpyntad, nedan närbild på nissarna.





Öppna spisen färdigpyntad, tomten till höger och tomten i kransen har jag fått av Linn!

I hallen har det kommit in lite jul,



Jag har lagt en liten ljusslinga i lyktan och det lyser så fint på kvällen, syns inte så bra på bilden men jag är väldigt nöjd....

Lovis har hittat Jesus och stilfullt ställt upp hela krubban, hon älskar den gamla lågpris ladan.



Man tager vad man haver - grönt gräs ville hon ha och gröna pyjamasbyxor dög fint tyckte Liten =)

Glögg ska jag ha också efter maten, och kanske koka knäck? Griljera första julskinkan ska jag bergsäkert roa mig med lite senare.



Vi har lämnat de små glöggmugarna åt sitt öde, vi vill ha mer. Så nu dricker vi en mugg med glögg. Det lärde jag mig i Budapest att det minsann är ok. Där fick man en hel lattemugg full med underbart god, het glögg (för femton spänn!)

Åh, vad jag älskar jul! Att det är storm ute och spöregn gör just inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0