Andra advent

Klart väder, nollgradigt och inte en snöflinga i närheten.

Får dåligt samvete för min glädje över det faktum att vi inte har någon snö. Lovis längtar och längtar. Uttrycket - " Det är ju så roligt för barnen med snö" är nog faktiskt sant.

Känner mig lite skyldig varje gång jag inför Liten, i lönndom, glädjer mig över att vi har bar backe. Hon vill åka skidor, skridskor och bobb!

Nå.

Jag är övertygad om att den där snön kommer så småningom. Fram tills dess ska jag vila armarna i form tills det blir dax att skotta snö.

Dagen idag är helt oplanerad vilket känns härligt. Förutom maten som barnvakten lagade till oss igår när vi på dagen efter-vis valde att äta pizza i stället. Så middagen står klar i en gryta, inget jag gråter för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0