Julstök

Men på en behaglig och hanterbar nivå. Vi ska ju inte vara hemma särskilt mycket så jag kan göra bara det som jag vill.

Igår blev det granen. Lovis är överförtjust i vår gran. Den vackraste gran hon någonsin sett. Imorse sod hon alldeles tyst i vardagsrummet och bara "tog in den". Rörde försiktigt vid någon kula och stod bara där. Länge.



Och den är fin i år även om det inte syns på bilden



Igår kunde jag inte stå emot den här goa nissen heller, han var bara tvungen att få bo hos oss!

Idag har jag äntligen skickat guddotterns paket på posten, handlat mysiga jultillbehör att ha här hemma de här sista dagarna före dopparedagen (ost, kex, skumtomtar etc)

Vidare idag planerar jag att koka en omgång knäck till. Samt att jag håller på att ta hand om billigt fläskkött i större kvantiteter. När de ska ha massa julskinkor så blir det väldigt mycket annat gott över så nu långkokas en mustig gryta och fläskkotletter! Mat för halva veckan, till superbilligt lågpris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0