Märkligt

Jag har tänkt på en sak.

På sommaren när det är högtryck är det varmt och skönt. När det är lågtryck så regnar det och är lite småkyligt och man behöver kofta och strumpor.
Lågtryck är det vi har mest av i vårt land på sommarhalvåret enligt min egna, helt oberoende forskning.

På vintern när vi har högtryck är himlen klar och vi har kallare än i frysboxen. Om det blir lågtryck får vi nederbörd, ibland som regn och lite behagligare temperatur. Vi har mest högtryck i vårt land vintertid enligt tidigare, nämnda studie.

MEN HALLÅ! Det här är fel, fel, fel! Vi ska ha högtryck på sommaren och lågtryck på vintern! Och sen tycker jag att det är taskigt av meterologerna att samma namn på något som kan innebära både härlig sommarvärme och
extrem kyla som nästan dödar. Jag blir så förvirrad....


Bild från aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0