Tiden står stilla

Finns ingen ände på den här skitmånaden. Kallt och förbannat mycket snö.

Har så mycket jag vill göra (och en hel massa som måste göras) utomhus men inget kan bli gjort så länge den här förbannade skitvintern har en järngrepp kring hela min trädgård.

I bästa fall kan jag dra igång i början av april, det är en och en halv månad kvar dit! Är så trädgårds-abstinent att det gör fysiskt ont.
Vill gräva, dricka kaffe på eftermiddagen i trappan på baksidan, plantera och anlägga! Jag är inte skapad att vara inne och baka bullar och vika tvätt. Inte heller på minsta vis gjord för att stå ute i termobrallor, tjocka skor och ändå frysa.
Jag vill strosa runt på kvällskvisten i stillheten och se vilka blommor som är på väg upp, höra humlorna snurra runt, lukta på första utslagna rosen, få stora buketter med maskrosor av Liten (för det finns massor av sådana med i min trädgård).

*Tittar ut och är lite ledsen*




Bild från www.fotoakuten.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0