Andra tider....

Gräsänka i två dygn och det känns helt fantastiskt bra. Det har funnits tider när det inte gjorde det.

Men nu: sängen är renbäddad till bara MIG, golvet i sovrummet är torkat och luktar citron, mattorna ligger i tvättmaskinen.

Den nya värmepannan värmer huset och kokar inte en endaste gång hur mycket ved jag än knökar in.

Inget snöoväder på väg in vad jag har hört. Slipper därmed skotta massa kubik med snö själv.

Barnen är stora och hjälpsamma och är mest bara härliga att ha som sällskap - de passas liksom inte längre någon av dom.

Möjligen deppar jag lite över att jag glömt köpa mig en bok. Nu när ingen gnäller på sänglampan. Det var en miss. Har inget att läsa ikväll.

Kanske ska satsa på kroppsvård? Lite ögonbryns-färg, långdusch, fotbad... Och en skvimp rött? Är ju ledig imorgon!

Kommentarer
Postat av: Nina

Blir visst lite avis... Här har kvällen inte varit fullt lika mysig ;)

2011-01-20 @ 21:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0