En lillebror!

Hade en märklig dröm inatt. Martin fick en lillebror.

Inte någon undanskuffad oäkting som dök upp, inte alls, utan en rosenkindad, knubbig bebis. Född under de premisser som råder. Fast de hade varit helt ovetande om att han var på väg. Han föddes på sjukhust när svärmor låg som "akut buk".

Minns att jag i drömmen blev rejält skakad när jag tittat på den lille. Inte av honom som person, utan över mina svärföräldrar.
De gullade och gosade och tackade högre makter för gåvan. Svärmor hasplade ur sig något om livets efterrrätt... Jag undrade om hon åkt på en förlossningspsykos.

Fast det är kanske praktiskt med småbarn i den åldern. Det blir inga problem med skollov, sjukdagar eller så om ena föräldern redan nått pensionsåldern!
Drömmen var så verklig att jag tror jag ska ringa svärmor och höra efter att hon är hemma, att hon inte har ont i magen eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0