Inpackning

På LCHF-sidor finns en del extrema åsikter. Människor som vill leva som stenåldersfolk mm. En del vägrar använda schampo, tandkräm och deodorant pga alla konstgjorda ämnen som finns däri. Men torra i skinnet blir de ändå vintertid, en del smörjer sig i kokosfett (vilket jag bara vägrar).

Och blir dom lyckliga av det så visst, jag tänker i varje fall fortsätta sköta min hygien....

Men igår läste jag lite på en tråd om torr hud och läste recept på en inpackning för kroppen. Så nu har jag kladdat ner benen (och delar av badrummet). Det är precis nu jag inte vill få oväntat besök!



För er som törs prova:

½ dl olivolja
1 tsk kanel
1 tsk pressad lime
1 tsk riven ingefära

Smörj in geggan och låt sitta en timme - skölj av.

Någon ingefära hade jag inte hemma, men det ska jag prova nästa gång. Om detta nu är bra för huden, jag förväntar mig mirakel i vanlig ordning.
I alla fall kräver jag "icke torra ben" ända tills imorgon.

Luktar gott gör det, äppelkaka!

Sen gillar jag foto-vinkeln på mitt ben... Ser ut som jag har lika långa ben som Barbie!

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha det ser ut som om du också har fräknar på bena! ;) Kanelen?

2011-01-10 @ 16:36:38
Postat av: Maria

Japp, kanel är det! Syns inte på bilden men mina ben var så bruna och fina - tills jag sköljde... =(

Men mjuka är dom!!

2011-01-10 @ 18:33:38
Postat av: Madelene

Du har inte hört mormor Siv berätta om när hon hade kletat in hela benen i vax och gick omkring i väntan på att det där skulle torka när hon fick oväntat besök och han kommenterade det hela med om hon inte hade hunnit till toaletten i tid...hehehehe!

2011-01-10 @ 20:57:46
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: K

:) Hehe. Hur länge varade mjukheten? Själv kör jag med manligt stickiga ben. Hujeda mig. Stackars Penny.

2011-01-11 @ 20:57:46
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0